Dlaczego czytać dziecku od pierwszych dni zycia?

Zaobserwowano, że dziecko, które polubi czytanie – ma w życiu większe szanse. (PISA, Reading for Change, 2000, s. 143).

Zaobserwowano, że czytanie na głos dziecku niweluje różnice rozwojowe między dziećmi: emocjonalne, intelektualne i społeczne. 

Barry Zuckerman, Promoting Early Literacy in Pediaric Practic: twenty years of Reach Out and Read. Pediatrics 2009; 124: 1660-1665.

PUBLIKACJE NA KTÓRYCH SIĘ OPIERAMY: 

A. Lelek, K. Migdał, J. Mrukowicz Czytelnik od kołyski, Medycyna Praktyczna - Pediatria 1/2019 (przeczytaj artykuł)
Artykuł dostępny jest także w opracowaniu dla rodziców. (przeczytaj artykuł

Stanowisko Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej (pobierz plik)

Badania PISA  Reading for Pleasure (pobierz plik

Badania Biblioteki Narodowej (pobierz plik

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Wspieraj nas za darmo
Pomagam
inna kwota
wpłacam
×
Klauzula informacyjna
Darczyńco, Twoje dane (imię i nazwisko) są niezbędne do realizacji umowy darowizny dla Fundacja Powszechnego Czytania natomiast adres e-mail służy Fundacja Powszechnego Czytania – na podstawie uzasadnionego interesu – do wysłania podziękowań za wsparcie oraz informacji o działalności Fundacja Powszechnego Czytania. Jeśli nie życzysz sobie otrzymywać takich informacji, wyślij swój sprzeciw na adres: bartosz.ocipski@fpc.org.pl Zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. – RODO masz w każdej chwili prawo dostępu do treści swoich danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Jeśli stwierdzisz, że Twoje prawa zostały naruszone, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)